Agadir

13 september 2013 - Agadir, Marokko

De laatste vakantiedag, vanmorgen vanuit Essaouira gereden naar Agadir. Onderweg hebben we de geiten in de geitenboom zien zitten en ook een aardige geitenhoeder van 87 jaar ontmoet. Een echt leuk Marokkaans mannetje (zie foto).

Agadir is een kustplaats die na de aardbeving van 1960 (50.000 slachtoffers) helemaal opnieuw is opgebouwd, er is dus geen oude medina. Er is een boulevard aan het strand waar grote (geen hoge) hotels zijn gebouwd. De zon schijnt hier bijna elke dag en het is dus lekker warm. We hebben wat geflaneerd over de boulevard en ook wat gegeten in éen van de vele restaurantjes. Daarna naar het vliegveld gereden, om 20:45 uur (plaatselijke tijd)  vertrokken. We waren om 01:30 uur geland op Schiphol waar Nicole en Arnold ons stonden op te wachten.

Het was een onvergetelijke reis, Marokko is een prachtig land, zeer de moeite waard.

1. Dirk en Yvonne:
    17 september 2013
    Willkommen im Herbst.Großer Temperatur sturtz.Schön das ihr wieder gesund angekommen seit.So wie wir lesen konnten habt ihr es genießen können.Dann gute Nacht und schlaft gut im eigen Bett. Bis bald.