De eerste drie dagen

21 april 2018 - Colwyn Bay, Verenigd Koninkrijk

Op donderdag 19 april vertrokken we om 16:00 uur uit Wormerveer en waren rond 18:30 in Rotterdam. De boot vertrok om 21:00 uur. De volgende morgen, vrijdag 20 april aankomst in Hull om 07:00 uur. Rond 07:30 van boord en we vertrokken om 09:00 uur richting Wales. Onze eerste stop was in het Peakdistrict. Een prachtige route en al gauw zagen we de “bergen”. De hoogste berg is 636 meter. De eerste plaats waar we naar toegingen was Castleton, waar we de grotten hebben bezocht. Bij de ingang van de grotten werkten vroeger de touwslagers. Een gids liet ons een touw maken. Daarna de grotten in, dat was een zware opgave, met name, toen we zeker 50 meter gebukt door de grot moesten, niet ideaal als je last van je rug hebt. Op  foto’s zie je de zgn. Devil’s arse en een boot die via de ondergrondse rivier naar de ander kant van de grot voer in vroeger tijden. Toen we eenmaal uit de grotten waren zijn we op een bankje in de zon gaan zitten. vanuit Castleton zijn we doorgereden naar Chester, gesticht door de Romeinen in 79 na Christus. Mooi stadje, en hebben o.a. een immens grote kathedraal bezocht en een foto gemaakt van de zgn. Eastgateklok. We hebben wat gewandeld door de stad en hebben bij het amphitheater op de bus gewacht. Daarn doorrijden naar