Ouarzazate

7 september 2013 - Ouarzazate, Marokko

Vandaag was eigenlijk onze rustdag, maar omdat we gisterenmiddag al een vrije middag hadden, hebben we vandaag een gedeelte van het programma van gisteren gedaan.
's Morgens zijn we eerst naar een kruidenwinkeltje gegaan, omdat enkele van onze reisgenoten graag kruiden willen kopen. Was interessant, ik heb toen een lekkere nekmassage gehad, hielp wel. Daarna naar de kasbah van Taourirt. Deze kasbah staat op de Unesco Werelderfgoedlijst, is 250 jaar oud. Het lijkt wel een doolhof, prachtige zalen met mozaïek. Was weer de moeite waard. Het weer vandaag is wat minder, het was regenachtig en fris. De excursie met jeeps naar de Oase van Flint ging niet door, daarvoor in de plaats kwam de excursie naar de Dravallei in het Anti-Atlasgebergte. De Dravallei is een vallei van 200 km lang, de grootste vallei van Marokko. Het was erg mooi, jammer van het regenachtige weer. Op een gegeven moment ging de zon wel schijnen en hebben we heel mooie foto's kunnen maken. Net als gisterenavond was er vanavond een zanger in het hotel met gezellige muziek, we hebben ons dus prima vermaakt.
Er zijn nog meer medereizigers ziek geworden, wij hebben nog geen last, moeten we zo houden. De hotels zijn goed, alleen in het laatste hotel waren de kussens keihard. Het eten is in het algemeen goed, alleen in het laatste hotel in Ouarzazate was het ontbijt wat karig en het diner had veel rauwkost, wat dus niet aan ons besteed was.