Todrakloof

5 september 2013 - Tinghir, Marokko

Gisteren in de woestijn, waren we op ongeveer 35 km van de grens van Algerije. De hele grens met Algerije bestaat uit een muur omdat Marokko en Algerije niet op een echt vriendschappelijke voet met elkaar staan. Vandaag zijn we rond negen uur vertrokken. Vlak na vertrek zijn we bij een fossielenfabriek geweest, mooi om de fossielen van soms wel 500 miljoen jaar oud te zien in de stenen. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om van het uitzicht te genieten. Het hoogtepunt van de dag was het bezoek aan de Todrakloof, indrukwekkend deze bergen. We hebben hier gegeten en ook een uur rondgewandeld. Ik kwam daar een oud collega van De Zonnebloem (Mariska Burgstede) tegen. Had ik vijf jaar niet gezien en nu kom ik haar hier tegen in Marokko, wat is de wereld dan klein. We trekken veel op met Nola en Nico uit Zeist. Hun dochter volgt nu ook dit blog. Nola en Ada kunnen het erg goed met elkaar vinden, zoals jullie op de foto kunnen zien. We waren rond vier uur in ons hotel, met zwembad, dus we hebben lekker gezwommen en gaan straks om 19:30 uur eten. WIFI is alleen in de lounge van het hotel, dus skypen is nu wat moeilijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nel:
    5 september 2013
    inds 1949.Lieve aadje en Ton. Ik geloof dat jullie veel zien. Mooi he allemaal. Geweldig! Vandaag was het hier erg heet. Sinds 1949 de heetste septemberdag. Nog een dag dan wordt het weer normaal. Hier alles prima. De helft zit er al weer op. Gaat allemaal zo vlug. Wens jullie morgen een hele fijne dag. Lieve groetjes nel.
  2. Nel:
    7 september 2013
    hallo aadje en ton, wat een mooie Fotos en een reisbeschrijvung . Ada als je weer thuis bent heb ik een verrassing. had vandaag heel leuk bezoek. Ik zeg niets. Ga nu naar bed.. Wens jullie een goede nachtrust en mooie dagen. Liefs nel.