De vierde dag

22 april 2018 - Wales, Verenigd Koninkrijk

Vandaag, zondag 22 april, was het ‘s morgens bij het opstaan minder mooi weer als andere dagen, bewolkt, het had ook geregend afgelopen nacht. We zijn naar de Bodnant Garden geweest. Prachtig bloeien de azalea’s en rodondendrons. Ook bloeiende perken tulpen, mommetia’s en primula’s. Er zijn hoge en lage niveau’s in de tuin, met watervallen en terrassen. Het is de mooiste tuin van Groot Brittannië. Daarna zijn we naar een meertje gereden en hebben met een oud stoomtreintje langs het meer heen en weer gereden, waarvandaan we de Snowdonmountain konden zien de hoogste berg. Overigens was het weer in de tuin en ook bij de trein goed, bewolkt, maar redelijk zonnig. Toen we in de bus zaten regende het een beetje. Op de terugweg naar Colwyn Bay zijn we naar het dorpje Conwy gereden waar een oud kasteel stond en een grote stadsmuur. Indrukwekkend kasteel. In de haven gewandeld en het smalste huis van Groot Brittannië bekeken, het was gesloten, anders waren we daar naar binnen gegaan. Na het eten, dat voortreffelijk was klaar gemaakt door Andrea, zijn we met haar en Geoff(haar vriend) iets gaan drinken in de pub. En zo was deze dag ook weer voorbij.