De vijfde en zesde dag.

26 april 2016 - Northampton, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hebben we afscheid genomen van onze gastvrouw. We hebben het heel gezellig gehad bij haar. Vanmorgen zijn we naar Coventry gegaan, een stad die in de Tweede Wereldoorlog behoorlijk is gebombardeerd door de Duitsen. De kathedraal is verwoest, allen het karkas staat er nog. De stad is opnieuw opgebouwd en lijkt volgens ons erg om Rotterdam, een stad zonder een echt hart! Ook staat er een standbeeld van lady Godiva. 's Middags een bezoek gebracht aan een schitterend landhuis, was van totaal andere orde als het landhuis, dat wij zondag hebben bezocht. Het landhuis (Kedleston Hall) van vandaag was van origine van een adellijke familie Lucy en ligt in Derbyshire. Prachtig mooi ook een mooie tuin, anders als die van zondag. We hebben ervan genoten. Daarna zijn we naar de ferry gereden, we hebben gegeten en vroeg naar bed, want de klok ging weer een uur vooruit. Dinsdagochtend rond negen aankomst in Rotterdam en om 11:00 uur waren we weer in Assendelft. Het was een mooie korte vakantie, die zeker voor herhaling vatbaar is!