De derde dag - 9 april

9 april 2015 - Oranjestad, Aruba

Vanmorgen om half tien hebben Juan en Irma ons opgehaald om hun mooie Happy Island te laten zien. Ze kwamen met een pick-up. Een soort terreinwagen. Eerst zijn we naar Palm Beach gereden. Vandaar naar de vuurtoren. We zijn door heel onherbergzaam gebied gereden. Geweldig! Vanaf de vuurtoren zijn we naar Noord gereden. Daar het beroemde Annakerkje gezien met het kerkhof. Van daaruit de weg vervolgd naar de Alto Vista Chapel. Vervolgens de Baby Natural Bridge, de ruïne van de goudsmelterij en de ingestorte Natural Bridge bezocht. Ton heeft veel foto s gemaakt. Langs het Arikok National park kwamen we in Santa Cruz. Ook hebben we de Lourdesgrot bezocht. Van Santa Cruz reden we naar San Nicolas, waar Irma en Juan wonen. Prachtig huis met een grote tuin. Ze hebben ons zo de weg gewezen zodat wij zondag, als wij naar hun toe gaan de weg weten. Onderweg hebben ze ons laten zien waar zij hebben gewerkt. Juan o.a bij de raffinaderij en Digicel (telefoonmaatschappij) en Irma bij de Arubaanse bank. Een zoon is advocaat, heeft een advocaten kantoor. De dochter werkt bij het bureau van toerisme en de anderen zoon werkt bij de minister-president Mike Eman. We hebben het parlementsgebouw gezien,waar hij werkt. Irma en Juan zijn heel trots op Aruba en vertellen er heel enthousiast over. Ze hebben laten zien waar de koninklijke familie logeert als zij op Aruba zijn. Het heet Renaissance en ligt aan het koningin Wilhelminapark. Ze hadden drinken en snacks bij zich voor onderweg. Tegen het einde van de trip hebben we ze meegenomen om een hapje te gaan eten. Het was een geweldige dag. Dit hadden we zelf nooit kunnen organiseren en onze auto is daar niet geschikt voor. We hebben Aruba van het noordelijkste punt tot het zuidelijkste punt gezien. Zij kennen heel veel mensen.