High Line en Central Park

10 juni 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag zijn we aan de wandel gegaan. Eerst met de Metro richting downtown. Gewandeld langs west kant van Manhattan. Over de High Line gelopen, een park in New York dat aangelegd is in de bedding van een spoorlijn, deze lijn ligt er ook nog. Je loopt als het ware over de stad heen, geweldige wandeling, prachtige bloemen.

Het weer valt vandaag wel mee, het is drukkend warm en af en toe schijnt de zon, het heeft nog niet echt geregend. Het is wel erg bewolkt, dus we zijn nog niet de hoogte in gegaan (Empire Sate Building) Onderweg richting Madison Square Garden/Pensylvania Station kwamen we een klein kerkje tegen. Bijzonder, want de kerk zat vol met mensen die te eten krijgen van de parochie, vijf dagen per week, indrukwekkend. Geen foto's binnen gemaakt, wel een foto van een man die brood kwam brengen. We zijn door gaan wandelen via Times Square naar Central Park bij Strawbery Fields, natuurlijk het monument van John Lennon bezocht, Imagine!  Ook naar de Applewinkel geweest in Fifth Avenue, wat was het daar weer druk en wat werken er veel mensen in deze winkel. Lopende richting ons hotel via Fifth Avenue liepen wij ook langs St.Patricks Cathedral. Helaas staat het van binnen en van buiten in de steigers. Ze zijn aan het renoveren, het moet klaar zijn  met Kerstmis 2015. Al met al hebben we vandaag zo,n 17 km gelopen.

1. René Van Leeuwen:
    11 juni 2014
    Hey daar,

Nog maar kort daar en al zoveel indrukken. Hoezo een wereldstad :-) wist niet dat er voor John Lennon, een Imagine monument was. Gaaf! Central Park en Madison square, plekken waar je dus móet zijn geweest denk ik :-) als ik ooit nog eens.........dan zijn dat sowieso spots die ik zou gaan zien. Al was het alleen maar omdat er daar zoveel al is gebeurt en nog steeds van alles is.

Benieuwd naar de volgende verhalen. Groet vanuit heeeeeel ver weg :-)

René