Marrakech - Essaouira

10 september 2013 - Essaouira, Marokko

Vandaag onderweg van Marrakech naar Essaouira, dit is een plaatsje aan de kust waar we t/m vrijdag zullen verblijven. Onderweg hebben we twee stops gemaakt, een bij een biologische fabriek waar uit de vruchten van de arsaneboom (ook wel geitenboom genoemd) o.a. cosmetica en olie wordt gefabriceerd. In dit bedrijf gaat alles nog met de hand en er werken alleen maar vrouwen. De producten zijn wel erg duur. De arsaneboom groeit alleen maar in dit gedeelte van Marokko en verder nergens anders in de wereld, het is dan ook een beschermde boom. Geiten klimmen in deze boom, daarom de bijnaam geitenboom. Onderweg hebben we dat wel gezien, maar we zijn er niet bij gestopt  omdat de herders de geiten zelf in de boom hadden gezet en ook vastgebonden, pure dierenmishandeling dus. Vrijdag, onderweg naar Agadir zullen we wel de natuurlijke vorm zien en kunnen dan foto's maken. Onderweg nog een fotostop voor een overzicht van de stad Essaouira.
Vanmiddag naar de medina gelopen, morgen gaan we daar weer naar toe en dan ook foto's maken. Nog even gezwommen in het zwembad van het hotel en daarna geskyped met Julien en de kinderen.