Ooty en Coonoor

16 september 2012

Zondag 1609 is een rustige dag. We hebben vandaag twee Engelse tuinen bezocht enhet meer van Ooty, waarop we ook met een bootje hebben gevaren. De tuinen waren erg mooi. Een tuin was in Ooty, de naam van de tuin is Governement Botanical Garden van het Department of Horticulture Udhagamandalam, een hele mond vol. Veel foto's gemaakt van bloemen en bomen. Ook vandaag wilden de Indiërs met ons op de foto. Tussen de twee tuinen in zijn we naar een tribelvillage geweest genaamd Dota, het is nu een reservaat van het HADP. Hier wonen 15 gezinnen. De andere tuin was de Sims Garden, nog mooier aangelegd, met veel bloeiende bloemen, kortom de tuinliefhebbers onder ons kwamen ruim aan hun trekken. Tot slot zijn we naar de  theeplantage/fabriek geweest. We kregen een rondleiding en uitleg over het proces van theeblad tot thee, was erg interessant. Natuurlijk mochten we ook zelf thee plukken.
Ada, Miranda en Carla zagen hun kans schoon om als plukster door het leven te gaan. Overigens verdient een plukster slechts 170 roepies (€ 2,50)  per dag (8 uur). Ze dachten hun vakantiegeld terug te verdienen, maar dat is niet echt gelukt.
We zitten nu in Conoor in een oud Engels landhuis, erg mooi.
We hebben tot nu toe niets te klagen over de hotels waarin wij verblijven.
Vandaag weer geen wifi, dus dit komt later op het blog.

1. Nicole:
    16 september 2012
    Ha, leuk, alweer een berichtje. Het klinkt allemaal erg mooi. Ook fjin dat de hotels goed zijn. Ja en jullie worden als ware filmsterren onthaald dat. Wat ik me afvroeg of ze de foto's maken met hun eigen camera (voor hun eigen herinnering/plakboek) of met jullie camera (dat ze alleen zichzelf met jullie op het scherm willen zien) Hier verder niets bijzonders, morgen ga ik op werkweek met school. Veel groeten uit Amsterdam
  2. Nel:
    16 september 2012
    lieve allemaal, heb gelezen dat jullie het allemaal best naar het zin hebben. bloeien de kerststerren daar al. ziet al dat jullie heel veel zien en beleven en mooie herinneringen dan ervan hebben. jullie trekken al meer naar het zuiden zoals ik zie. slaap lekker allemaal want ik ga nu naar bed. liefs nel.
  3. Bas en Martine:
    17 september 2012
    Hallo mam en de rest van het reisgezelschap,
    Zo te lezen maken jullie mooie dingen mee. Leuk dat we nu (eindelijk)ook mee kunnen lezen... Wij zijn gelukkig met de 1e vlucht ✈ meegekomen naar
  4. Joop en Anny:
    17 september 2012
    Miranda, wij willen je speciaal vandaag, 17 sept. feliciteren met je trouwdag, 8 jaar!!!! ga zo door.
    Veel liefs, ook aan de anderen van Paps en Mams