Daar zijn we weer.

15 september 2012 - Ooty, India

Vandaag (13-09) een lange reis naar Mysore. om 06:45 uur werden we allemaal uit bed gebeld, want onze koffers waren er. gelukkig, iedereen weer schone kleren en lekker fris. Onderweg zijn we gestopt bij het zomerpaleis van Sultan Tippu, helaas mochten we hier binnen geen foto's maken. Het was erg mooi, vooral de wandbveschilderingen, we hebben er van genoten. Daarna geluncht aan het water. We zijn ook langs een "suikerfabriekje" gereden en hebben daar foto's gemaakt. Toen op weg naar de tempel van Somnathpur, een kleine stervormige tempel, meer dan 500 olifanten staan op de onderste rij van de tempel. De tempel is gewijd aan de God Vishnu. Onderweg zagen we een ritueel in de Kaveririvier, een man dompelde drie keer in het water met een kruik met as van een overledenen. Een andere man maakte muziek. Was apart om te zien. de tweede tempel van vandaag heet Chamundishwash, het was hier erg druk, veel mensen die kwamen om te offeren bij de priesters. Indrukwekkend de manier waarop mensen met hun geloof bezig zijn. Ook zij we gestopt bij ene heel groot beeld van een stier genaamd Nandi. Het programma van morgen is wat gewijzigd, vandaga hebben we de tempel al bezocht, morgenochtend gaan we o.a. naar de Zoo van Mysore. In ons nieuwe hotel is geen wifi, dus wanneer we dit verhaal op het blog gaan zetten is niet helemaal bekend. We hebben vanavond heerlijk gegeten in het hotel, alleen vegetarisch en zonder alcohol. Deze maaltijd kostte ons in totala voor 8 personen.....20 euro, het was voortreffelijk.

Het is vrijdag 14-09. we zijn vanmorgen naar de dierentuin van Mysore geweest. Mooi onderhouden, veel verschillende dieren gezien, van olifanten tot tijgers, mooie dierentuin. Daarna naar het paleis van de Maharadja. In een woord geweldig mooi. Helaas mochten we binnen geen foto's maken, we hebben er een boekje van gekocht. Wel foto's van de buyitnekant, het is werkelijk adembenemend mooi. Schitterende gebouwen en een prachtige tuin, er is 15 jaar aan gebouwd, in 1912 was het paleis klaar. Veel Engelse invloeden. Na het bezoek aan het paleis zijn we gaan lunchen in een restaurant in Mysore. Daarna ongeveer een uur rijden naar het Tibettaanse klooster. Een groot complex met wel vier tempels. Tijdens ons bezoek begon er een gebedsdienst in de grootste gouden tempel. Meer dan driehonderd monniken deden gelijktijdig hun gebeden, onder tromgeroffel en hoorngeschal. Bijzondere gebeurtenis, zijn ook enkele foto's van gemaakt. Dit was een onvergetelijk moment in onze reis. Tot slot van de dag zijn we naar de Brindavantuinen geweest, waar het heel druk was. veel Indiers willen met ons op de foto, we zien totaal geen andere toeristen. In de tuinen zijn veelk fonteinen, het was ene prachtig gezicht. Na afloop van het diner zijn we nog in een soort disco geweest, was gezellig.

Zaterdag 15-09 is een echte reisdag. We zijn om 08:15 uur vertrokken via het tijger-en olifantenreservaat op weg naar Ooty vertrokken. Het was in totaal 5 uur rijden. Onderweg hebben we een stuk of 8 olifanten gezien, mooi om te zien in hun eigen omgeving. Toen we in Ooty aankwamen begon het te regenen, daardoor hebben we geen mooie foto's kunnen maken,. maar wel van de mensen in de trein en op het station. Vandaag gaan we met de Toy Trein de berg af. De hoogte is hier 2200 meter. De bedoeling was om dit zondag te doen maar de trein was vol, dus het kon alleen vandaag. De treinreis duurde 3 1/2 uur. Gelukkig werd het later droog en hebben we kunnen genieten van de mooi natuur en het uitzicht. Toen we eenmaal beneden waren gingen we met de bus weer terug naar Ooty, deze reis duurde 2 uur, al met al een vermoeiende dag. Morgen doen we het wat rustiger aan.

In dit hotel is geen wifi, maar wel een computer met internet. Het is dus niet mogelijk om nu foto's te versturen, maar dat komt zeker later.

1. Pim:
    16 september 2012
    Vandaag dus een rustdag voor jullie. Als ik lees wat jullie allemaal doen, dan mag dat ook wel. Op internet het paleis van de maharadja bekeken, wat een paleis zeg! En de locals willen met jullie op de foto, das ook best bijzonder. Heel leuk om te lezen. Groetjes en blijf genieten. PPtje
  2. Pim:
    16 september 2012
    Net even jullie hotel in Conoor bekeken, die is gaaf zeg. En ik lees dat jullie in Bollywood terrein zitten. Tja, als ik dat zo lees ben ik wel een beetje jaloers hoor. Wat een mooie dingen zien jullie. Groetjes en..... geniet!
  3. Julien, Nadir, Emma en Aron:
    16 september 2012
    Fijn om weer iets op het blog te lezen. En zo te lezen hebben jullie een schitterende reis. Ik ben blij dat ook de koffers weer terecht zijn. Hier gaat alles verder zijn gangetje. Groetjes Julien
  4. Joop en Anny:
    16 september 2012
    Wat fijn dat wij zo een beetje mogen meereizen met onze dochter Miranda (en natuurlijk ook met de andere reisgenoten). Veel plezier en pas goed op elkaar. groetjes Joop en Anny