De tiende dag - 16 april

16 april 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Om 9:00 uur naar Willemstad gereden. De weg ernaar toe is wel wat veranderd, maar we hebben zoveel mogelijk de oude weg gereden. En ja hoor we kwamen uit bij de parkeerplaats van de pasteitjes. We zijn naar de overdekte markt gelopen, dat zijn bijna allemaal souvenirkraampjes  geworden. Nog maar enkele viskraampjes en groentekraampjes. De Venezolaanse bootjes hadden fruit en vis. Vandaar zijn we naar de pontjesbrug gelopen en hebben even op een bankje gezeten. Op het Wilhelminaplein hebben we op een  terrasje gezeten en koffie gedronken met appeltaart.
Wat foto's gemaakt en over de brug naar Otrobanda gelopen. Het was rustig in de stad en er was geen cruiseschip aan de kade. In het centrum is wel wat leegstand van winkeltjes. Er worden wel wat gebouwen gerenoveerd. De parlementsgebouwen zien er goed onderhouden uit. Voor het parlementsgebouw was een interview voor de TV. Tegen de middag zijn we weer terug gereden naar Jan Thiel. Onderweg hebben we weer wat boodschappen gedaan. Vanavond eten we pasta. Eenmaal weer thuis heerlijk weer aan het zwembad gelegen en Ton heeft twee keer 10 baantjes gezwommen vandaag.