Trichy

20 september 2012 - Tiruchirappalli, India

Dinsdag 1809 zijn w naar de backwaters van Kerala gerden, om met de rijstboot te gana varen over d ebackwaters. e werden gesplitst. Ria, Carla, Miranda e Ger op een boot en Henny, Hennie, Ada en Ton op de andere boot. we hebben wel samen gedineerd, was heel gezellig. We hebben 's aonds gezongen en met de bemanning gedanst. Overdag aan boord was het heel relaxt en rustig. Was ene fantasische beleving. We hebben dus ook overncht op de boot.

Woensdag 1909 zijn we na het ontbijt van boord gegaan en hebben en aantal excursies gedaan. We hebben het Hollandse Paleis, de Pradesjh Synagoge, de Chinese visnetten en de St. Franciskerk met de Nederlandse begraafplaats bezocht. Het ware mooie excursies. De excursies waren aan de kust in Fort Cochin, een erg toeristische omgeving, waarbij de mensen nogal opdringerig zjn, net als 6 jaar geleden. Ook veel winkeltjes in de Joodse wijk, natuurlijk werd er ook de nodige prullaria gekocht. Leuk om in India  de Nederlandse invloeden te zien.

Daarna met de nachttrein naar Trichy, een hele belevenis Ton zit met de dames in een coupe en Gert en Hennie samen in een anders. We hebben allemaal wat onrustig geslapen. Op 2009 naar het hotel in Trichy, hetzelfde als in 2006. Hier is een zwembad bij, dus de meesten van ons hebben even gezwommen. Rond 13:00 uur kwam father Jesu van Oili Illam. We hebben afspraken gemaakt voor de komende dagen. Vanmiddag gaan we naar Oli Illam voor de lunch. Morgen gaan we naar de scholen en zaterdag hebben we een dansmiddag/avond in een van de Arivahams (leerhuizen). We verheugen ons erop, want dit is toch het doel van onze vakantie in India.

Het blog wordt nu geschreven op de computer van het hotel, er is hier dus geen WIFI, weet dan ook niet goed hoe ik foto's op het blog moet zetten, houden jullie dus nog van mij te goed. Mogelijk lukt mij dat nog wel elders de komende dagen. Zal in ieder geval onze belevenissen in Muthukulam de komende dagen wel gaan beschrijven.

Leuk om jullie reacties te lezen. Groeten van ons allemaal.

1. Jacqueline:
    20 september 2012
    wauw, wat een belevenissen weer. Ik wens jullie veel plezier in Trichy, geniet ook een beetje voor mij.
    ennuh "don'ty worry, go slowly, no problem" Groetjes aan jesu, Rani en alle kinderen!!!
  2. Alex en Ingrid:
    20 september 2012
    Tjonge, dat klinkt supergaaf allemaal!! Zijn dan ook echt benieuwd naar de foto's!! Doe ze allemaal de groetjes van ons en nog een hele fijne resterende week!! Xxx
  3. Paul en Kitty:
    20 september 2012
    Wauw, wat een reis. Het klinkt allemaal erg mooi. Geniet nog lekker van de rest van de week. Liefs van ons en tot volgende week.
  4. Joop en Anny:
    20 september 2012
    Met veel interesse volgens wij jullie reis. Wat leuk om de foto van Miranda te zien met een slinger van jasmijn om, zoiets gebeurt maar 1 keer in je leven.
    Veel plezier met elkaar en wij kijken uit naar het volgende nieuws. Voor allen veel liefs!