Oli Illam

21 september 2012 - Tiruchirappalli, India

Rond 13:00 uur op 20-09 kwamen father Jesu, Kulandai en Rani naar ons hotel, om het programma van de komend dagen door te spreken. Ook hebben Hennie en Ton nog een meeting gehad, als bestuur van Oli Illam. is allemaal goed verlopen. Rond half 6 gingen we met de bus naar Olil Illam (Het Huis van Licht). iedereen was gespannen over wat ons daar zou overkomen. Het was overweldigend en emotioneel, niemand hield het droog. De kinderen (in totaal 100) stonden ons op te wachten met heel mooie jasmijnkransen. Ze waren schitterend gekled en vervolgens liepen we door een haag van kinderen die ons onder applaus welkom heetten. Elk kind wilde ons een hand geven. Na het ritueel van ontvangst (het ontsteken van de olielamp) hield father Jesu een korte toespraak en werden de cadeaus en giften, die wij uit Nederland hadden meegenomen, door ons overhandigd aan father Jesu en de kinderen, daar zijn veel foto's van gemaakt. De geldelijk bijdrages worden door father Jesu gebruikt voor een picknick voor de jongens van Oli Illam. daarna werde de ballonen opgeblazen en werd het een groot feest, de kinderen wij genoten. De kinderen lieten ons het huis zien. Het ziet er schitterend uit, goed ondrhouden, ruim en heel netjes. Zichtbaar is dat de kinderen allen zeer tevreden zijn over hun leefomstandigheden. Daarna hebben we gezamenlijk gegeten met de kinderen. Eenmaal weer in ons hotel hebben we nog nagepraat en onze emoties gedeeld. Het was hartverwarmend en indrukwekkend.

Vandaag 2109 gaan we naar de scholen van de kinderen en naar Nesakarangal, het huis van de meisjes. We hebben er zin in.

1. Joop en Anny:
    21 september 2012
    Heel bijzonder zo'n ontmoeting met al die kinderen. Het is goed als een mens dan ook bewogen is en dat waren jullie.
    Geniet van jullie nieuwe reisdag en een hartelijke groet voor jullie allemaal uit Brummen.
  2. Jacqueline:
    21 september 2012
    Blij dat jullie weer zo'n mooie ervaring hadden!
    Heb erg aan jullie gedacht gisteren. Geniet vooral en ik lees graag weer jullie verhalen.
    Liefs van mij
  3. Nel:
    21 september 2012
    moet maar even reageren op jullie berichten. het is geweldig geloof ik. kon het niet meer vinden op de computer. heb gezien dat ik nog lang niet alles gelezen heb en de fotos gezien heb . doe ik als ik wat meer tijd heb. allemaal hele fijne dagen en veel liefs van nel.