vakantie naar Marokko

26 augustus 2013 - Assendelft, Nederland

Beste allemaal,

Vrijdag gaan we naar Marokko.

Onderstaand zien jullie ons programma, we hebben er heel veel zin in!

Rondreis Highlights van Marokko                                                               vrijdag 30 augustus - Amsterdam-Marrakech                                                     We vliegen (HV5753 vertrek15:25 aankomst 18:20)van Amsterdam naar Marrakech. Na aankomst volgt de transfer naar het eerste hotel voor diner en overnachting. We verblijven in hotel Al Kabir (http://www.alkabirhotel.com) in Marrakech.

zaterdag 31 augustus - Marrakech-Casablanca – zaterdag 31 augustus               Na het ontbijt rijden we door het Marokkaanse landschap naar het legendarische Casablanca. In deze bruisende havenstad bezoeken we de imposante Hassan II Moskee, de op één na grootste moskee ter wereld. We vervolgen onze stadstour richting de haven, de oude Medina en langs één van de drukste winkelstraten van Marokko. Verder onder andere langs het Verenigde Naties Plein en de centrale markt. Diner en overnachting in hotel Transatlantique (http://www.transatcasa.com) in Casablanca. Reisafstand Marrakech-Casablanca ca. 240 km.

zondag 01 september - Casablanca-Rabat                                                    Vandaag bezoeken we Rabat, de meer dan 1000 jaar oude Marokkaanse hoofdstad, rijk aan regeringsgebouwen en paleizen. Bezienswaardig zijn onder meer het sfeervolle oude stadsgedeelte, het in Marokkaanse stijl gebouwde en rijk gedecoreerde mausoleum van Mohammed V en het Koninklijk Paleis. Diner en overnachting in hotel Bouregreg in Rabat. Reisafstand Casablanca-Rabat ca. 92 km.

maandag 02 september Rabat-Meknès-Volubilis-Fès                                     Bezoek aan Meknès, met o.a. de Bab Mansour en het mausoleum van sultan Moulay Ismail. Daarna bezoek aan de vroegere Romeinse stad Volubilis. De komende twee nachten brengen we door in de oudste Marokkaanse koningsstad Fès, waar de oude medinawijk is opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO. We dineren en verblijven 2 nachten in hotel Mounia (http://www.hotelmouniafes.ma) in Fès. Reisafstand Rabat-Meknès-Volubilis-Fès ca. 224 km.

dinsdag 03 september - Fès                                                                        Vandaag gaan we op verkenning in Fès. We wandelen door het imponerende Arabische stadsdeel Fès el Bali, het historische hart van de stad. De drukke medina, de koranscholen (medersa's), de oude Karaouïnemoskee (de eerste universiteit van Marokko), de leerlooierij en de met tegelmozaïeken gedecoreerde fontein van Nejjarini zijn zeer de moeite waard. Fès met de ambachtslieden die werken in talloze kleine ateliers, de geheimzinnige, intieme straatjes, de sluiers, sierlijke minaretten en rijk gedecoreerde moskeeën... u waant zich hier een paar eeuwen terug in de tijd!

woensdag 04 september - Fès-Erfoud                                                                  Na het ontbijt rijden we dwars door de cederwouden van het Midden-Atlasgebergte naar de oasestad Erfoud, gelegen in de Sahara en één van de grootste oases van Marokko. Diner en overnachting in hotel El Ati (http://www.hotelati.com) in Erfoud. Reisafstand Fès-Erfoud ca. 420 km.

donderdag 05 september -  Erfoud-Merzouga (optioneel)-Tinerhir                       's Ochtends kunt u deelnemen aan een onvergetelijke wandelexcursie waarbij u de zon ziet opkomen boven de duinen van Merzouga (ca. € 24 per persoon, ter plaatse te boeken en te betalen). Na deze excursie rijden we door naar Tinerhir met de Todrakloof. Diner en overnachting in hotel Kenzi Boughafer in Tinerhir. Reisafstand Erfoud-Tinerhir ca. 150 km.

vrijdag 06 september - Tinerhir-Dadeskloof-Ouarzazate                                     Na het ontbijt rijden we via de ’weg van 1000 kasbahs’ en de vallei van de Dadès met de Dadèskloof naar het rustige provinciestadje Ouarzazate, met onder meer de kasbah van Taourirt, die al vaak als decor voor films diende. De komende 2 nachten verblijven we in hotel Amatis, hotel Le Zate in Ouarzazate. Reisafstand Tinerhir-Dadeskloof-Ouarzazate ca. 170 km.

zaterdag 07 september - Ouarzazate (Oase van Fint)                                           Vrije dag in Ouarzazate. Ontbijt en diner in het hotel. We bieden u vandaag ook de mogelijkheid om de 'Oase van Fint', waar vele beroemde films zijn opgenomen, te bezoeken. Een jeeptocht (van ca. 3 uur) voert u door de woestijn naar deze groene en ongerepte oase. Hier aangekomen, maken we een wandeling van ca. 1 uur, waarna een boer ons verwelkomt met thee en koekjes. Kosten ca. € 19 per persoon, ter plaatse te boeken en te betalen, minimum deelname 6 personen.

zondag 08 september - Ouarzazate-Marrakech                                                     Na het ontbijt rijden we via de mooie Tizi-n-Tichka pas door het Hoge-Atlasgebergte met zijn diepe dalen, bossen en primitieve berberdorpjes naar Marrakech voor 2 overnachtingen in hotel El Kabir  in Marrakech. Diner in het hotel. Reisafstand Ouarzazate-Marrakech ca. 200 km.

maandag 09 september - Marrakech                                                                   De gehele dag brengen we door in fascinerend Marrakech, een okerkleurige en prachtig gelegen stad, waar de ruige besneeuwde bergtoppen van de Atlas altijd een oogje in het zeil lijken te houden en waar het stadsbeeld bepaald wordt door weelderige tuinen met palmen, prachtige paleizen en talloze minaretten. We zien onder meer de Saa­di­sche graven, de Majorell-tuinen, de Kou­toubia-moskee (waar maar liefst 25.000 gelovigen tegelijk kunnen bidden) en het paleis Bahia. Uiteraard gaan we ook naar het beroemde Djemaa-el-Fna­plein (het kloppende hart en symbool van de stad), waar het elke minuut van de dag bruist en waar het vooral in de avonduren lijkt of u in één grote openluchtshow terecht bent gekomen! Het plein is door de UNESCO uitgeroepen tot Wereld­erfgoedmonument en u zult absoluut overweldigd worden door de heerlijke geuren uit de eetstalletjes, de vurige dansers, de enthousiaste muzikanten en de geheimzinnige slangenbezweerders. De lunch is vandaag inbegrepen. Vanavond kunt u een culturele show ‘Fantasia Chez Ali' bijwonen. Kosten ca. € 30 per persoon, inclusief transfer en diner (ter plaatse te boeken en te betalen).

dinsdag 10 september - Marrakech-Essaouira                                                     Na het ontbijt rijden we naar het charmante, aan de Atlantische Oceaan gelegen, Essaouira voor 3 overnachtingen in hotel Al Jasirah (http://www.aljasirahotel-mogador.com). Dit leuke havenstadje heeft een historische binnenstad en uitgestrekte stranden. Reisafstand ca. 180 km.

woensdag 11 september- Essaouira                                                          donderdag 12 september                                                                                    Vrije dagen om te dolen door de ommuurde binnenstad, de vissersbootjes in het haventje te bekijken of te winkelen in de soek.

vrijdag 13 september - Agadir-Amsterdam                                                    Transfer naar de luchthaven van Agadir (HV5754 vertrek 20:35, aankomst 01:30 14/9) voor de terugvlucht naar Amsterdam.

Hartelijke groet,

Ton en Ada

1. René Van Leeuwen:
    26 augustus 2013
    Mooi programma! Geniet van deze, ongetwijfeld prachtige reis.
    Heel veel plezier!