De vijfde dag - 11 april

11 april 2015 - Oranjestad, Aruba

Vanmorgen is Ton eerst gaan zwemmen. Van Irma en Juan hadden we gehoord dat er een echtpaar uit Friesland ook komt logeren in dit resort. Zij heten Jan en Thea. Zij kennen ze van het Gasthuis. Misschien kende ik ze wel. Maar ja ik zie zoveel mensen in het Gasthuis. Toen Ton aan het zwemmen was kwam er een man naar buiten uit zijn huis en hij zwaaide naar mij. Ik zei bent U Jan, hij zei ja en ik herkende hem ook wel. Tijdens het praten kwam alles wel weer boven. Zijn vrouw heeft blaaskanker en heeft een stoma. Het gaat goed met haar, maar een hele onderneming om naar Aruba te reizen. Wij nemen ze morgenavond mee naar het huis van Irma en Juan. Na het ontbijt zijn we naar de vlindertuin geweest. Ton heeft veel foto's gemaakt. Hij zei dat vindt Emma vast wel mooi. We hebben vlinders uit de pop zien komen. Het was echt de moeite waard, er waren 35 soorten vlinders uit alle werelddelen. Na dit bezoek zijn we naar ons resort gegaan. Toen we op het terras zaten kwam er een jongeman naar ons toe. Hij zei dat hij een beetje brutale vraag had. Hij werkt bij de Marine op Curaçao, en was een dagje hier op het strand, maar zijn telefoon was leeg , of hij het bij ons mocht opladen. Dat was goed want we waren toch even thuis. Later toen de telefoon opgeladen was kwam hij het weer ophalen. Wij vertelden dat we volgende week op Curaçao zijn. Hij tennist veel bij Jan Thiel resort, dus we zullen hem daar ook wel tegenkomen.Tegen de avond zijn we op bezoek gegaan bij Quito en Roslin, ze hadden ons uitgenodigd om te komen eten. De kinderen waren ook aanwezig. Amanda, de dochter van Quito en Roslin, is geselecteerd voor het nationale team synchroonzwemmen van Aruba. Zij moet heel veel trainen. Ze doet mee met de Pan American games. Letitia, de andere dochter, had wat lekkers gebakken als toetje voor bij de koffie. We hebben heerlijk gegeten. Het gaat goed met Quito.