Gospeldienst

15 juni 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag de laatste dag in New York. Rond een uur of acht vanmorgen gewandeld naar de 8e straat, waar we in de bus konden stappen die om kwart over negen vertrok. We waren ruim op tijd. In totaal gingen er ongeveer 10 bussen richting Harlem. De gidsen waren er in diverse  talen. We zijn met de Engelse bus meegereden. Eerst een bustocht door Harlem, gestopt bij een kunstenaar, Franco, die op de winkelluiken allerlei kunst schildert, daarna een uitzicht op de Washingtonbridge, erg mooi.

Toen dus de Gospeldienst, een normale kerkdienst, die daar ongeveer tweeënhalf uur duurt. Veel muziek en gezang. Opvallend was de kleding van zowel de mannen en vrouwen. Ze zagen er kleurrijk uit. Het swingde de pan uit. Na een uur zijn we vertrokken. We mochten binnen niet fotograferen. Heb dus alleen foto's van buiten de kerk. Rond een uur of één waren we weer in de 8e straat. Daarna ergens geluncht en naar het hotel gelopen. Rond drie uur kwam onze shuttlebus, we vertrokken om 8 uur 's avonds en op 16 juni stond Nicole ons op te wachten op Schiphol. We zijn moe en voldaan! Het was een fantastische reis.