Praag, de derde dag

19 september 2016 - Praag, Tsjechië

Na het ontbijt hebben we een plan gemaakt voor vandaag. We gaan met de metro naar  de Mala Strana wijk, daar ligt de kerk van het Kindje Jezus van Praag. Het is een soort bedevaartsoord, prachtige kerk. Na deze kerk hebben we de Nicolaaskerk bezocht. In de toren van de kerk was er in de communistische tijd een uitkijkpost over de stad en naar de Amerikaanse ambassade. Na de kerk te hebben bezocht zijn we weer via de Karlsbrug gelopen naar de oude stad, richting de Joodse wijk. Verschillende synagoges gezien en aan de Moldau op een bankje gezeten (romantisch). Na de beroemde concerthal van Praag zijn we met de metro naar de wijk Vysemad (ook een soort burcht) gereden. Via de Taborpoort en de Leopoldpoort door de tuinen gewandeld met een prachtig uitzicht over de stad en Praag en natuurlijk ook de Moldau. Vanaf het mooie uitzicht naar de St. Petrus en Paulusbasiliek gewandeld, waar net een uitvaartplechtigheid was afgelopen. Op de naast de kerk liggende begraafplaats hebben we gewandeld, daar liggen o.a. de componisten Smetana en Dvorak begraven. De graven zijn vaak meters hoge monumenten, het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Toen de kerk weer beschikbaar was, hebben we de kerk ook van binnen bekeken. Het is een prachtige kerk met veel verschillende altaren, wij vonden het alle met al wel een beetje kitscherig. Daarna weer met de metro terug naar het hotel. We hebben in totaal vandaag 15 km gewandeld!

1. René Van Leeuwen:
    19 september 2016
    Wanneer komt alles in boekvorm uit? :-) Nog veel plezier!